Hogyan rögzítek új bankszámlaszámot és mit tegyek, ha elutasítják?
Annak érdekében, hogy átutaljuk a pénzt amit a kiadásokkal keres, szükséges megadni a bankszámlaszámát a Bérbeadásaim web applikációban. A Flatio-nál lehetősége van megadni több bankszámlaszámot is, ami kimondottan előnyös azoknak a tulajdonosoknak/ingatlan kezelőknek, akik több ingatlant is kiadnak és ahol a megkeresett pénzt több irányba kell elosztani. Azonban, mivel tiszteletben kell tartanunk a Pénzmosás elleni törvényeket nekünk is meg kell bizonyosodjunk minden egyes megadott bankszámlaszám tulajdonosáról.
Mit jelent ez az Ön számára?
Hogy a bankszámlaszám és a pénznemén túl, meg kell adnia egy dokumentumot ami igazolja a bankszámlaszám tulajdonosát a személyazonosító dokumentum másolatával együtt, t.i., személyazonosító kártya/jogosítvány/útlevél (céges bankszámlaszám esetén nem tölt fel személyazonosító kártyát). A pénzügyi osztályunk ezután manuálisan végignézi a megadott adatokat és a feltöltött dokumentumokat és jóváhagyja vagy elutasítja a bankszámlaszámot 24 órán belül (azonban, hétvégén/ünnepnapokon lehet, hogy tovább kell várnia, kérjük a szíves türelmét).
A bankszámlaszám tulajdonosát igazoló dokumentumon szerepelnie kell a bankszámla tulajdonos nevének és a bankszámlaszámnak. Az alábbi dokumentumok használhatók erre a célra:
- a bankkal kötött szerződés másolata a bankszámla nyitásakor
- egy szerkesztés nélküli képernyőfotó az internetbankból, ahol látszanak a kért adatok.
A bankszámla tulajdonos neve meg kell, hogy egyezzen a személyazonosító dokumentum másolatán szereplő névvel, amit feltöltött a Bérbeadásaim web applikációba. Tehát, ha más személynek/cégnek szükséges utalni a bérleti díjakat, akkor annak a személynek a dokumentumai szükségesek.
Új bankszámla hozzáadása
A Bérbeadásaim web applikációban egyszerűen hozzáad egy bankszámlát, de javasoljuk, hogy legyen figyelmes az összes instrukcióra és szövegre ami ebben a részben szerepel:
- Lépjen be a Bérbeadásaim web applikációba és kattintson a nevére a jobb felső sarokban.
- A Profilom részben lépjen a Bankszámlák részre.
- Kattintson a Bankszámla hozzáadása gombra, hogy megjelenjen az új bankszámla hozzáadásáról az útmutató.
- Az első lépésben válassza ki azokat a kiadó ingatlanokat ahonnan a bérleti díjakat erre az új számlára szeretné megkapni:
- összes ingatlantól - a bankszámla alapértelmezett lesz az összes bérleti díjhoz amit a Flatio-tól kap,
- csak kiválasztott ingatlanoktól - a bankszámlára csak a kiválasztott ingatlanok bérleti díjai fognak érkezni - minden más ami nincs hozzákapcsolva megadott bankszámlával, az alapértelmezett bankszámlára fog érkezni (tudon meg többet a bérleti díj utalási útvonalról).
- A második lépésben, válassza ki az országot és a pénznemet. Ezután adja meg a bankszámla részleteit (előszám és számlaszám a banki kóddal együtt).
- Az utolsó lépésben szükséges kitölteni a kötelező adatokat a számla típusától függően (magánszemély vagy vállalkozó/cég) és fel kell tölteni a bankszámlaszám tulajdonosát igazoló dokumentumot a személyazonosító dokumentum másolatával együtt (ha a bankszámla tulajdonos természetes személy).
- Amint ezt befejezte, rákattintva a Mentés gombra, a bankszámla mentésre kerül a Bérbeadásaim applikációban a jóváhagyási kéréssel együtt.
- Látni fogja a "Jóváhagyásra vár" ikont a bankszámla részletekben.
Elutasították a bankszámlaszámot?
Több oka lehet a számla elutasításának, a leggyakoribb, hogy eltérés van a feltöltött személyazonosító dokumentum és a bankszámla tulajdonosát igazoló dokumentum között vagy hiányzik információ az igazoló dokumentumon. Ennek okáért, kérjük, bizonyosodjon meg arról, hogy a feltöltött fájlok megfelelnek a Flatio elvárásainak. Ha a fájlok nem egyeznek, töltse fel a helyes fájlt és kérje újra a számla jóváhagyását.
Bankszámla újra jóváhagyásának a kérése
Ha a bankszámlaszámát elutasítják, fel kell töltenie a helyes dokumentumokat és kérnie kell újra a jóváhagyást. Megtehet mindent újra kényelmesen a Bérbeadásaim applikációban:
- Lépjen be a Bérbeadásaim web applikációba és kattintson a nevére a jobb felső sarokban.
- A Profilom részben lépjen a Bankszámlák részre.
- A Szerkesztés gombra kattintva az elutasított bankszámlánál feljön egy oldal előre kitöltött adatokkal.
- Ellenőrizze az előre kitöltött adatokat minden lépésben és töltse fel a megfelelő dokumentumokat a kért mennyiségben (pl. 2 fotó a személyazonosító dokumentumhoz).
- Once you have completed the wizard, pressing the Save button will save the corrected information to your My Rentals account and redirect you to the bank account detail.
- Rákattintva a Mentés gombra, a Bankszámla adatok részben, új jóváhagyási kérést küld. Megerősítés.
- A bankszámla részleteiben újra látni fogja a "Jóváhagyásra vár" ikont.