Felmondhatom a bérleti szerződést beköltözés előtt? (Felmondási szabályok)
Ez is lehetséges. Ha valamiért nem tud / nem akar beköltözni a bérelt lakásba a bérleti szerződés kezdetekor, felmondhatja a szerződést indoklás nélkül.
Az értesítési időszak nem vonatkozik és a felmondás érvényes onnantól, hogy a tulajdonos megkapta a felmondási értesítőt (t.i. ahogy a tulajdonos tudomást szerez arról, hogy Ön kilép a szerződésből).
A vonatkozó felmondási szabály függ a tulajdonos által a hirdetésben beállított preferenciáktól (a felmondás típusaira vonatkozó információ megtalálható a foglalási kérelemben vagy a Flatio-n a hirdetés részleteiben).
MEGJEGYZÉS: Ha már megfizette a visszatérítendő kauciót amire jogosult a tulajdonos a Flatio beállításai alapján, a felmondás nem vonatkozik rá, tehát a kaució teljesen visszatérítésre kerül.
Szigorú (30-napos) felmondási szabály
- Ha a felmondási értesítő több mint 30 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük a teljes első bérleti díjat.
- Ha a felmondási értesítő 29 és 14 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük az első bérleti díj felét. A bérleti díj és a szolgáltatási díj fennmaradó részére (50%) a tulajdonos és a Flatio jogosult.
- Ha a felmondási értesítő kevesebb mint 13 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, az első bérleti díjat továbbítjuk a tulajdonosnak.
Udvarias (14-napos) felmondásji szabály
- Ha a felmondási értesítő több mint 14 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük a teljes első bérleti díjat.
- Ha a felmondási értesítő 13 és 7 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük az első bérleti díj felét. A bérleti díj és a szolgáltatási díj fennmaradó részére (50%) a tulajdonos és a Flatio jogosult.
- Ha a felmondási értesítő kevesebb mint 6 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, az első bérleti díjat továbbítjuk a tulajdonosnak.
Barátságos (7-napos) felmondási szabály
- Ha a felmondási értesítő több mint 7 nappal a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük a teljes első bérleti díjat.
- Ha a felmondási értesítő 6 nap és 48 óra között a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, visszatérítjük az első bérleti díj felét. A bérleti díj és a szolgáltatási díj fennmaradó részére (50%) a tulajdonos és a Flatio jogosult.
- Ha a felmondási értesítő kevesebb kevesebb mint 47 óra a bérleti szerződése kezdete előtt jut a tulajdonoshoz, az első bérleti díjat továbbítjuk a tulajdonosnak.
Szolgáltatási díj visszatérítése (érvényes 2022. októbertől)
A szolgáltatási díj mindig visszatéríthető. Felhívjuk a figyelmet az alábbiakra:
Ha küld egy üzenetet a Flatio Ügyfélszolgálatnak amiben kéri a foglalás törlését (“felmondás a kezdő időponttól”) 48 órán belül azután, hogy a bérleti szerződés érvényessé vált, akkor Ön jogosult a szolgáltatási díjként megfizetett teljes összeg visszatérítésére.
(Megjegyzés: A bérleti szerződés akkor válik érvényessé, amikor Ön teljesítette az összes szükséges feltételt, t.i. a bérleti szerződés aláírása, az első bérleti díj és a szolgáltatási díj megfizetése, és, amennyiben Ön nem vállalat, a személyazonosságot igazoló dokumentum másolatának a feltöltése.)
48 óra után, Ön jogosult a visszatérítésre a szolgáltatási díjként megfizetett összegben kiállított "utalvány" formájában. Az utalvány felhasználható a következő foglalásnál és 12 hónapig érvényes.
Ha a szolgáltatási díj a következő foglalásnál alacsonyabb mint az utalvány összege, akkor új utalványt állítunk ki a fennmaradó összegre és 12 hónapig lesz érvényes.
Hogyan veheti igénybe az utalványt?
Csak adja meg az utalvány kódját a "Kedvemzény Kód" mezőben a foglalási oldalon.
Milyen lehetőségei vannak?
- Felhasználhatja az utalványt személyesen a következő foglalásnál.
- Eladhatja az utalványt másnak vagy ajándékba is adhatja.
- Az utalványt a Flatio oldalon lévő bármelyik desztinációra való foglalásnál felhasználhatja. Ebben nincs korlátozás.
(Megjegyzés: Ha a foglalást nem Ön törli, hanem a tulajdonos vagy harmadik fél, vagy más, nem Ön által okozott ok miatt, Ön jogosult az Ön által fizetett teljes összeg visszatérítésére, beleértve a szolgáltatási díjat is. Az összeg visszautalásra kerül a bankkártyájára vagy a bankszámlájára.)
Hogyan mondja fel a bérleti szerződést?
Először is, szükséges felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal a [email protected] email címen, akik gondoskodnak a felmondásról és az esetleges visszatérítésről (ha vonatkozik).
Javasoljuk, hogy ezek után értesítse a tulajdonost is és tájékoztassa a kialakult helyzetről, hogy tudomásuk legyen róla.